جلوبندی و سیستم تعلیق

جلو‌بندی خودرو، بستگی به وزن و همینطور طراحی بدنه خودرو متفاوت است و وظیفه اصلی جلوبندی، محافظت و هندلینگ بدنه اتومبیل است. در واقع جلوبندی خودرو، یک قسمت از اتومبیل است که به صورت سیستماتیک برای محافظت از بدنه خودرو در برابر ضربات احتمالی که توسط پستی و بلندی ایجاد می‌شود، طراحی شده است. همینطور جلوبندی خودرو تاثیر بسزایی در هندلینگ و کنترل خودرو در سر پیچ‌ها و همینطور سطوح شیب دار دارد.

طراحی جلوبندی بی ام و

جلوبندی خودرو‌های بی ام و، یکی از قسمت‌های فنی و مهم خودرو‌های این کمپانی به شمار می‌رود.
شرکت بی ام و، همیشه سعی کرده است که جلوبندی خودرو‌های خود را تحت تاثیر سبک استریم لاینینگ، طراحی کند که این سبک از طراحی خودرو؛ همانطور که برخورد ذرات و جریانات هوا را با اتومبیل کاهش می‌دهد، تاثیرات مطلوبی در جذب ضربه‌های وارد به کابین ایجاد می‌کند.

چرا جلوبندی بی ام و سنگین است؟

کمپانی بی ام و، همیشه سعی داشته است که؛ شتاب گیری بالا یکی از ویژگی‌های مهم و اصلی خودرو‌های این شرکت در بازار‌های جهانی به حساب برود. در این راستا کمپانی بی ام و، سعی در این داشته است که وزن خودرو‌های خود را در هر نسل به حداقل برساند، اما وقتی صحبت از هندلینگ و محافظت از بدنه اتومبیل می‌رسد، وزن جلوبندی خودرو‌ها اهمیت کمتری پیدا می‌کنند؛ به همین دلیل کمپانی بی ام و، به دلیل ایجاد پایداری همراه با سبک استریم لاینینگ، معمولا جلوبندی خودرو‌های خود را سنگین‌تر از قطعات دیگر تولید می‌کند.

فناوری‌های به کار رفته در جلوبندی بی ام و

یکی از این تکنولوژی‌های جدید به کار رفته در جلوبندی بی ام و، فناوری ((تقسیم نیروی ترمز بین چرخ‌ها)) یا EBD ((Electronic Brake force Distribution)) است؛ که همواره همراه با سیستم تعلیق و ترمز‌ها برای کنترل بهتر خودرو در هنگام ترمز‌های ناگهانی کار می‌کند. سیستم EDC، یکی دیگر از فناوری‌هایی است که در جلوبندی خودرو‌های بی ام و به کار رفته است؛ این پکیج هندلینگ جلوبندی بی ام و، که با استفاده از کمک فنرها، بصورت هوشمند تعادل اتاق خودرو را در سرعت‌های بالا و در سر پیچ ها و همینطور جاده های ناهموار کنترل می کند.سیستم DSC ((Dynamic stability control)) سامانه‌ی منحصر به فرد جلو بندی بی ام و است که با کمک سه سامانه‌ی دیگر یعنی ABS و ASC+T و CBC به کنترل سیستم فنربندی می ‌پردازد.

همچنین میتوانید مطالب زیر را مطالعه کنید

برق و الکترونیک
تعمیر گیربکس
تعمیر موتور
سرویس دوره ای
برنامه ریزی آنلاین
ساخت ریموت